Sunday, February 15, 2015

Tahun Kahwin.

Assalamualaikum.

Kahwin.

Satu topik yang mencabar bagi aku untuk dibincangkan. Kebanyakkan kawan-kawan aku masa sekolah dah kawin. Dan tahun ini adalah yang paling ramai. Dan jugak bulan Febuari ni la yang paling ramai. Dah masa 2 hari, 4 orang kawin serentak.

Adui.. Bukan tak happy diorang kawin. Tapi perasaan tengok diorang kawin tu lain macam sikit. Bila turn aku pulak hahaha.

Nak kawin tapi pengantin lelaki tak ada. Karier tak ada. Duit tak ada. Semuanya tak lengkap. So memang betullah takdir Allah ni. Dia bagi kepada sesiapa yang layak dulu. Yang kena tapis lambat-lambat sikit.

Kalau tak ada sangat, suruh mama carikan. Tapi nak yang handsome, kaya, baik budi pekerti. Haa demand!

Yang menantu ada sekarang ni semua ke laut. Tak boleh dijadikan teladan.

Susah la kan kalau memilih. Nanti dapat yang lagi teruk dari yang sedia ada ni.

Aishh harap dapat yang menghormat dan sayang kat mama abah je lah. At least!

K bye. GTG!

No comments:

Post a Comment